بایدها و نبایدهای طراحی اتاق خواب

۱۳۹۷-۱۱-۱۱

در این پست به بیان تعدادی از نکات و ترفندهای دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم. این ترفندهای دکوراسیون زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به کار می روند، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می شوند بلکه زمان خواب را نیز جذاب می کنند. خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفند ها نیاز به صرف هزینه های زیادی نیست، فقط کافی است شیوه ی طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت های جدیدی در نظر بگیرید.

حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب
اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق خواب تان نیاز دارید؟

یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.
اگر می خواهید بدانید وسایل غیر ضروری در اتاق خواب تان چه چیزهایی هستند، پیشنهاد می کنم ابتدا ۸ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد را بشناسید.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب
هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.

ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب
به جای چپاندن تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره ی خلق یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود در فضا بیندیشید. برای مثال در این اتاق خواب دیوار بافت دار با نورپردازی تأکیدی، نقطه ی کانونی اصلی فضا است. هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی کند.

زیاد بودن نقاط کانونی و خاص در فضا با بردن چشم از یک نقطه به نقطه ی دیگر به جای تمرکز بر یک نقطه، باعث به هم ریخته و شلوغ به نظر رسیدن آن می شود و چنین اتاقی برای یک خواب آسوده مناسب نیست.

 آرامش دیوار های اتاق خواب
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام کننده بر فردی که وارد اتاق می شود، داشته باشد. رنگ های آرامش بخش شامل رنگ های خنثی مانند خاکستری ها و قهوه ای های روشن، بژ و کرمی می شود. با اضافه کردن رنگ هایی مثل آبی ها و سبز های پاستلی، طلایی ها و زرد ها فضا را جذاب تر کنید.

از رنگ های جیغ و برجسته مانند رنگ های غلیظ اصلی در اتاق خواب اجتناب کنید زیرا آنها بیش از حد تحریک کننده هستند و آرام گرفتن را سخت می کنند.

آراستن پنجره ها در اتاق خواب
آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود کردن نور است. این آرایش ها پنجره را جذاب و زیبا می کنند که هم می توانند بسیار لوکس و نمایشی باشند یا بسیار ظریف و افتاده. در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق خواب دارند. حتی اگر پنجره های کوچکی دارید، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه دارد. چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب تر خواهد کرد و از فضای شما یک اتاق خواب ایده آل می سازد.

اگر حریم و امنیت برای شما مهم است، پرده های حریر گزینه ی مناسبی هستند. آن ها می توانند در طول روز کشیده شده بمانند و در عین حال مانع ورود نور به داخل فضا نشوند.

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب
فکر می کنم برای همه ی ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش دعوت کننده ترین، گرم ترین و نرم ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می بخشد. اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده اید، با استفاده از یک قالیچه بر روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

سقف اتاق خواب
رنگ های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب هستند زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می دهند – مخصوصا در اتاق خواب های کوچک. سعی کنید سقف ها را به رنگ دیوار ها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه دار بین سقف و دیوار را از بین می برد و به چشم شما این حس را می دهد که اتاق بزرگ تر از صورت واقعی اش است.

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید